Nieuwe huisstijl én producten van Urtekram

Urtekram is een merk wat ik vooral ken van de Green Matcha lijn. Ze bestaan inmiddels al sinds 1972 en ontwikkelen en produceren uitsluitend biologische producten. Tijd voor vernieuwing, met als gevolg dat je in dit artikel leest over de nieuwe huisstijl én productlijnen van Urtekram!

Persbeeld Urtekram nieuw logo

Over Urtekram

Urtekram bestaat dus al bijna 50 jaar en heeft mede daardoor een rijke historie. Het is een Deens merk, alle biologische producten worden nog steeds in Denemarken geproduceerd. Verkopen doen ze vooral in de Noordelijke landen, maar je vindt ze ook in de rest van Europa.

Misschien ken je Urtekram van de verzorgingslijnen, maar wist je dat ze ook een food assortiment hebben? De producten daarvan zijn allemaal biologisch en helaas alleen verkrijgbaar in Denemarken, Finland en Zweden (voor zover ik kan vinden).

Een nieuwe huisstijl

De naam Urtekram is Deens en betekent ‘kruidenknuffel’. Dit komt terug in het nieuwe logo (je ziet hem in de afbeelding hierboven!). Daarnaast wilde het merk met de visuele identiteit de volgende basiswaarden laten zien: positiviteit, kwaliteit en welzijn voor iedereen. De tagline ‘Nordic Beauty’ slaat natuurlijk op het land van ontstaan en productie (en de grootste afzetmarkten in het Noorden).

Om deze rebranding te vieren heeft Urtekram maar liefst drie nieuwe productlijnen uitgebracht waarover ik je hieronder meer vertel. Ze heten Rise & Shine, Blown Away en Tune In!

Nieuwe productlijnen van Urtekram

Rise & Shine

De Rise & Shine producten hebben de geur van sinaasappelbloesem in combinatie met specerijen. Hierdoor krijg je een echte oppepper! Ze bevatten ingrediënten als aloë vera, shea boter en hyaluronzuur die ervoor zorgen dat je huid en haar gevoed worden. De shampoo en conditioner uit deze serie is uitermate geschikt voor droog en beschadigd haar.

Urtekram Rise & Shine 2020

Blown Away

De producten uit de Blown Away range hebben een zomerse geur met citrus en citroengras. Frisse producten die je huid gevoed houden door toevoeging van onder andere aloë vera en hyaluronzuur. De shampoo en conditioner geven pluizig en sluik haar een echte hydratatieboost!

Tune In

Houd je meer van de kalmerende geur van lavendel? Dan zijn de Tune In producten perfect voor jou! Ook in deze range zit aloe vera, in combinatie met wilgenschors extract en hyaluronzuur. Deze combinatie zijn hydraterend voor de droge huid. De shampoo en conditioner zijn speciaal ontwikkeld voor dof haar. Door de toevoeging van broccolizaadolie gaat je haar weer stralen en glanzen!

Urtekram nieuwe productlijnen

Meer informatie

De nieuwe productlijnen van Urtekram, in nieuwe verpakking, zijn verkrijgbaar bij Holland & Barrett. De prijzen van de Rise & Shine collectie zijn als volgt (de andere ranges hebben vergelijkbare prijzen).

  • Hand wash (300 ml) – € 7,99
  • Hand cream (75 ml) – € 6,49
  • Bodylotion (245 ml) – € 9,99
  • Body wash (200 ml) – € 6,99
  • Shampoo (250 ml) – € 7,99
  • Conditioner (180 ml) – € 7,49

Heb jij al eens producten van Urtekram geprobeerd?

Tags: ,

3 reacties op “Nieuwe huisstijl én producten van Urtekram

  1. Yes! Ik heb een shampoo en conditioner van ze gehad en vond ze goed.
    Mijn vriend kreeg ooit een douchegel opgestuurd van ze omdat hij allergisch is voor een stofje wat in bijna elke douchegel zit maar niet in Urtekram. Dus daarmee is dit merk al een winnaar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *